Chip Tuning polega na zmianie parametrów sterujących silnika (mapy) zapisanych w sterowniku silnika  (ECU) tak, aby poprawić osiągi samochodu.
Producenci z różnych względów (emisja spalin,  średnie spalanie, pozycjonowanie marketingowe silnika na rynku) nie wykorzystują pełnego potencjału jednostek napędowych i sprzedają auta z programami, w których można jeszcze wiele poprawić. Chip Tuning  pozwala znacząco zwiększyć  moc i moment obrotowy  przy obniżeniu zużycia paliwa (dotyczy silników turbo diesla). Chip Tuning przeprowadzamy zarówno w samochodach seryjnych jak również w samochodach z dodatkowymi modyfikacjami (większe turbo, intercooler itp.).  Chip Tuning wykonuje się bez wymiany ECU oraz bez naruszenia jakichkolwiek fizycznych zabezpieczeń ECU lub samochodu.

Sam proces składa się z następujących etapów:
- zgranie oryginalnej mapy z ECU przez złącze diagnostyczne (np. OBD);  zgraną mapę zapisujemy, mamy więc kopię - na wszelki wypadek
- modyfikacja mapy, tak, żeby osiągnąć cel właściciela auta
- wgranie nowej mapy do ECU przez złącze diagnostyczne
- zmierzenie parametrów auta, żeby upewnić się, że wszystko jest w porządku (AFR, etc) oraz udokumentować zmiany

Modyfikacja mapy nie wpływa na inne parametry ECU i nie jest widoczna po podłączeniu auta do komputera diagnostycznego w autoryzowanym serwisie (chyba, ze serwis ma powód, żeby jej szukać). Zdarza się, że serwis w ramach popawek do ECU (Service Pack) nadgrywa całość zapisu w ECU, w tym mapę. Wtedy po prostu należy ponownie zapisać naszą zmodyfikowaną mapę

W prawie wszystkich autach (markach) zwiększenie osiągów silnika o 25% przebiega bezproblemowo i nie powoduje żadnych awarii silnika, ani innych podzespołów. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że zwiększanie mocy silnika nie jest za darmo i w niektórych markach lub przy większym niż 25% zwiększaniu mocy może być konieczna np. wymiana sprzęgła na na mocniejsze. Dzięki naszemu doświadczeniu jesteśmy w stanie z góry przewidzieć taką konieczność i poinformować o niej Klienta.