Posiadając w ofercie specjalny asortyment środków chemii technicznej oferujemy kompleksową ofertę produktów do zastosowania w warsztatach samochodowych. Znajdziecie Państwo u nas również właściwe rozwiązania. Chętnie prezentujemy Państwu obszerną informację o naszych produktach. 

Czyszczenie i dezynfekcja układów klimatyzacji – parownik!
“Masz pasażerów na gapę” w swoim układzie klimatyzacji? Umożliwimy Ci znów oddychanie czystym powietrzem!
Podczas okresu eksploatacji pojazdu na powierzchni parownika w układzie klimatyzacji gromadzą się bakterie, grzyby oraz inne mikroorganizmy. Rezultatem tego procesu jest nieprzyjemny zapach, zaś objawem zanieczyszczenie powietrza. Przy pomocy techniki oferowanej przez lidera rynku w innowacjach firmę TUNAP, możemy szybko i pewnie rozwiązać ten problem.
Serwis samochodowy dokładnie wypłucze i zdezynfekuje parownik, kanały powietrzne i układ skraplacza.
Nasze zalecenie: Czyszczenie i dezynfekcja jeden raz w roku

Czyszczenie układu wtrysku i zaworów preparatem micro logic® PREMIUM 137
TUNAP usuwa osady z komory spalania, zaworów oraz wtrysków.
W ostatnich dwóch latach zaczęto głośno mówić o problematyce związanej z osadami, jakie gromadzą się w układzie wtrysku paliwa i na zaworach. Problem ten zależy głównie od dwóch czynników: po pierwsze od jakości paliwa, po drugie od bardzo wysokich temperatur panujących w układzie wtrysku i komorze spalania silnika.
Dzisiejsze silniki są tak skonstruowane, że ich żywotność w dużej mierze zależy od jakości dostarczonego paliwa. Jednocześnie paliwo odpowiedniej jakości nie zawsze jest dostępne. Dodatkowo całą sytuację komplikuje fakt, iż ustawowo dozwolone jest dodawanie do paliw coraz większych ilości innych substancji (np. alkoholi), co również sprzyja pogarszaniu się jakości paliwa.
Dysze wtryskowe w dzisiejszych silnikach znajdują się w miejscach, w których panują ekstremalnie wysokie temperatury. Z tego powodu we wtryskach powstają złogi, które mogą powodować najróżniejsze problemy z pracą silnika. Najczęstszym objawem jest nierówna praca silnika na biegu jałowym oraz powolne przyspieszanie.
Skąpe mieszanki paliwa, przede wszystkim w systemach wtrysku bezpośredniego, powodują suche spalanie w bardzo wysokich temperaturach. To z kolei powoduje powstawanie twardych złogów, które do tej pory nie były możliwe do usunięcia. Również odpowietrzanie skrzyni korbowej skutkuje powstawaniem dodatkowych złogów w komorze spalania oraz na zaworach dolotowych przede wszystkim wtedy, gdy silnik zalany jest niewłaściwym olejem.
Rozwiązaniem jest preparat TUNAP micro logic® PREMIUM 137, który dzięki specjalnie opracowanej recepturze czyści komorę spalania, zawory oraz wtryski.
Preparat znajdujący się w dwukomorowej puszce, aplikowany jest za pomocą sprężonego powietrza przy użyciu specjalnego adaptera.
Ten system z powodzeniem można stosować do silników zasilanych dwoma rodzajami paliwa (gaz i benzyna). Rozruch silnika następuje na benzynie i w momencie osiągnięcia odpowiedniej temperatury następuje przejście na zasilanie gazem. W tym momencie paliwo pozostaje we wtryskach. Poprzez wysoką temperaturę panującą w okolicach dysz powstają złogi, które podczas zasilania silnika gazem, nie są z nich wymywane. Nie następuje również chłodzenie dysz benzyną.
Problem: złogi powstałe na trzonie, talerzu oraz gnieździe zaworu. W okolicach trzonu zaworu dają się zauważyć znaki świadczące o zużyciu. Dodatkowo występuje mocne zwęglenie komory spalania tzn. daje się zauważyć „przyrost” otworu wtryskowego w końcówce wtrysku. Mówiąc o złogach mamy na myśli węgiel ze śladową ilością metalu. Złogi mają bardzo twardą strukturę i nie jesteśmy ich w stanie usunąć mechanicznie bez użycia znacznej siły.
Po użyciu preparatu TUNAP micro logic® PREMIUM 137: poddane czyszczeniu zawory w okolicach trzonu są pozbawione złogów. Talerz zaworu w znacznym stopniu uległ oczyszczeniu. Również zwęglenie komory spalania oraz „przyrost” otworu wtryskowego w końcówce wtrysku zostały całkowicie wyczyszczone.
Firma TUNAP jest liderem rynku, jeśli chodzi o technologię w dziedzinie produktów chemiczno – technicznych przeznaczonych do serwisowania pojazdów. Wspólnie z producentami samochodów rozwija długofalowe koncepcje z dziedziny pielęgnacji i konserwacji pojazdów.

Oddychanie czystym powietrzem dzięki dezynfekcję kanałów powietrznych
Dezynfekcja i czyszczenie okolic filtra pyłków:
Ze świeżym powiewem powietrza w nowy sezon!
Czysty filtr pyłków wymaga czystego otoczenia w którym się znajduje, a tym samym regularnego czyszczenia i dezynfekcji. Dlatego dezynfekujcie Państwo podczas każdej wymiany filtra pyłków, podczas tej samej czynności, przy użyciu preparatu do dezynfekcji kanałów powietrznych Contra Sept® firmy TUNAP, otoczenie filtra pyłków. Przy tak niewielkim nakładzie pracy mamy gwarancję świeżego powietrza w samochodzie.
TUNAP, firma dostarczająca dochód warsztatom samochodowym, wspiera profesjonalne warsztaty poprzez dalsze specjalistyczne informacje i szkolenia.

Czyszczenie układów paliwowych dodatkami substancji czynnych
Podobnie jak należy odwapniać ekspres do kawy, czy też regularnie czyścić palnik systemu centralnego ogrzewania, konieczne jest regularne czyszczenie układu wtrysku silnika samochodu.
Każdorazowo podczas przeglądu okresowego, czy też wymiany oleju należy czyścić układ paliwowy pojazdu, w szczególności zaś pompę wtryskową, wtryski, zawory oraz komorę spalania.
Dzięki temu zmniejszymy zużycie paliwa oraz unormujemy przygotowanie mieszanki paliwowej według zaleceń producenta pojazdu. Dodatkowo zapewnione jest długofalowe smarowanie pompy paliwa oraz wtrysków, tym samym zmniejszając zużycie tych elementów.
Oznacza to dla klienta warsztatu bardzo dużą pewność redukcji ewentualnych przyszłych wysokich kosztów naprawy.
TUNAP posiada trzydzieści lat doświadczeń lidera technologii dodatków substancji czynnych do pojazdów. Żądajcie Państwo od nas odpowiedzi na Wasze pytania.

System LPG: ochrona zaworów także przy dużym obciążeniu silnika
Z powodu niewystarczającej smarowności w układzie zasilania gazem przede wszystkim w górnych wartościach pracy silnika dochodzi do zwiększonego obciążenia zaworów i gniazd zaworowych.
W niektórych silnikach prowadzi to już po niewielkim przebiegu do koniecznej kosztownej naprawy głowicy cylindra. Aby znacznie zredukować zużycie zaworów zaleca się regularne stosowanie systemowych substancji czynnych do LPG firmy TUNAP.
System LPG firmy TUNAP został z powodzeniem przetestowany przez firmę Irmscher i dopuszczony do stosowania przez firmę Opel. Aby otrzymać gwarancję, konieczne jest wbudowanie przez producenta instalacji gazowej w samochodach marki Opel oraz cykliczne stosowanie systemu firmy TUNAP. System składa się z dwóch komponentów: jeden to dodatek do gazu (micrologic® PREMIUM 164), drugi zaś do benzyny (micrologic® PREMIUM 163).
micrologic® PREMIUM 164 zapewnia gazowi płynnemu stałą przepływowość. Komponent czynnie działający rozpuszcza się w płynne, podobne do gazu związki węglowodorowe. Dzięki temu powstaje optymalna do tankowania mieszanka gazu płynnego.
Pod wpływem warunków panujących w komorze spalania, podczas zapłonu, na zaworach i gniazdach zaworów odkładają się produkty końcowe reakcji. Cząstki te dbają o lepszą smarowność i dzięki temu o znaczne zmniejszenie zużycia silnika i paliwa.

Po co dodatkowy dodatek substancji czynnej do benzyny?

micrologic® PREMIUM 163 zawiera ten sam zestaw składników czynnych co produkt gazowy i dba przy każdym uruchomieniu silnika „na zimno” o to, by te składniki ochronne dodatkowo pojawiły się na zaworach i gniazdach zaworowych.

Warstwa ochronna komponentów gazowych jest tak stabilna, że wystarczy, aby dodatek został dostarczony w krótkim czasie po rozruchu „na zimno“. Należy więc stosować również dodatek do benzyny.


Odpowiedni moment do dodania preparatu
W trakcie montażu urządzenia lub przed pierwszym tankowaniem gazu dodaje się oba systemowe substancje czynne TUNAP. Ponadto przy każdych pracach związanych z przeglądem okresowym lub naprawą. Oba preparaty należy uzupełnić za każdym razem po przejechaniu kolejnych 10 tys. km.
Dla optymalnego funkcjonowania pojazdu zasilanego gazem obok ochrony zaworów poprzez produkty TUNAP równie istotne są następujące czynniki:
Stała gatunkowo jakość gazu
Jakość techniczna instalacji gazowej
Dostępność mieszanek gazowych na lato i na zimę
Eksperci w Wolfratshausen TUNAP od elementów samochodowych i chemii pracują obecnie nad dalszym rozwojem systemu i kolejnymi pomysłami rozwiązań dla alternatywnych napędów.


 

 



TUNAP Contra Sept® 180 Preparat do dezynfekcji układu klimatyzacji

Contra Sept® jest najnowszej generacji, nie zawierającym formaldehydów preparatem do dezynfekcji układów klimatyzacji. Sprawdzony przez Niemiecki Instytut Higieny i Mikrobiologii (DGHM). Skutecznie usuwa zarodki bakterii, pleśni, grzybów oraz usuwa nieprzyjemny zapach z układów klimatyzacji.